100. SNS Marketing

토요타는 차량 결함에 따른 리콜로 인해 여론에 의해서 많은 질타를 받고, 어려움을 겪고 있다.
하지만 토요타는 이런 사태에 대해서 조금은 한발 떨어진 대응을 하는 것 같다.
서두르지 않고 조심스럽게 토요타가 안전에 대해서 얼마나 노력을 하고 있는지를 간접적으로 알리는 수단으로 SNS를 잘 이용하는 것 같다.

아래는 자동차 충돌시험용 dummi에 대해서 토요타가 기울이는 노력에 대한 내용을 Twitter로 배포한 사례이다.
RT @Toyota Did you know…Our crash test dummies now have internal organs http://bit.ly/daTaBX (PDF File)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s